Select Page

Kreatyna – którą formę wybrać?

Kreatyna – którą formę wybrać?

To jest coś bardzo powszechnego, to jest coś ogólnie wiadomego, iż kreatyna jest zarówno jednym z najbardziej popularnych suplementów diety dla sportowców, jak również jest ona jednym z tych bardziej skutecznych we wspomaganiu wysiłków treningowych. Jej zasadniczym zadaniem jest zwiększyć poziom ATP w ludzkich mięśniach i dlatego też jest właśnie przez wiele osób przyjmowana. Skoro to jest podstawowy cel, dla którego przyjmowana jest kreatyna, to powstaje również pytanie o to, dlaczego mamy do czynienia z różnymi jej formami?

Pójdźmy dalej. Skoro mamy do czynienia z różnymi formami kreatyny, to która z nich będzie dla nas najlepsza, która jest najskuteczniejsza? Zanim przejdziemy do odpowiedzi na te pytania, wskażemy na to, z jakimi formami kreatyny mamy do czynienia. Tutaj możemy wyróżnić:

  • monohydrat kreatyny,
  • jabłczan kreatyny,
  • ester etylowy kreatyny,
  • staki kreatyny do stosowania przed treningiem,
  • staki kreatyny do stosowania po treningu,

Te formy kreatyny są w chwili obecnej najbardziej znane i po nie sięgamy najczęściej, ale na pewno nie powiemy, iż są to jedyne możliwości, iż są to jedyne formy kreatyny, z jakimi możemy się zetknąć. W tym miejscu możemy bowiem wskazać także na inne produkty dostępne w sklepach. Mowa jest chociażby o:

  • cytrynianie kreatyny,
  • kreatynie buforowanej,
  • pirogronianie kreatyny,
  • kreatynie bezwodnej,
  • chelacie magnezowym kreatyny,
  • fosforanie kreatyny

Skoro mamy tak wiele dostępnych form kreatyny, to pytanie o to, na którą z nich postawić jest na pewno słuszne. Jeszcze raz podkreślimy, że każda forma kreatyny ma za zadanie zwiększyć poziom ATP w naszych mięśniach, a tym samym można powiedzieć, że niezależnie od tego, co wybierzemy, osiągniemy zamierzony efekt. W rzeczywistości jednak tak nie jest. Każdy rodzaj kreatyny jest połączony z jakimś innym elementem, a więc tym samym jego skuteczność działania jest nieco inna. Mając na względzie relację pomiędzy skutecznością działania i ceną suplementu diety, na pewno wskażemy na monohydrat kreatyny, który też obecnie jest najbardziej popularnym. Jednakże jeśli nie zależy nam na wielkich oszczędnościach, jeśli pieniądze nie grają wielkiej roli, to z pewnością warto szczególną uwagę zwrócić na wspomniane wcześniej staki kreatynowe. Te zawierają bowiem w sobie różne rodzaje kreatyny, a poza tym także kilka innych dodatków, dzięki którym można wzmocnić rezultaty treningów.

kreatyna

Tak więc wiemy już jaka forma kreatyny jest obecnie najbardziej popularna, jaka forma kreatyny pozwoli nam osiągnąć najlepsze rezultaty i tym samym wiemy, po co sięgnąć. Najważniejszym elementem oczywiście będzie jednak właściwy trening oraz właściwa dieta, bez których żaden suplement diety na pewno nie pozwoli nam osiągnąć jakichkolwiek pozytywnych rezultatów treningowych. To bardzo ważny aspekt, o którym bardzo wiele osób nie pamięta, o którym bardzo wiele osób zapomina, a to poważny błąd. Kreatyna będzie skuteczna tylko wówczas, gdy wdrożymy w naszą codzienność właściwą dietę oraz właściwy plan treningowy.

O autorze

Redakcja

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Portal opiniotwórczy

Portal internetowy o szerokiej tematyce prowadzony przez entuzjastów wielu dziedzin. Wszystkie treści poddawane są dwukrotnej weryfikacji oraz ocenie merytorycznej. Zależy nam, aby do czytelników docierały same perełki. Zaglądaj tu często, pisz, komentuj. Chcemy poznać Twoje zdanie na każdy temat.