Wybierz Strona

Oto opakowania, które pomogą Ci zbudować wizerunek firmy

Oto opakowania, które pomogą Ci zbudować wizerunek firmy

fot. pexels.com

Kartonowe opakowania to ciekawe narzędzie do promocji produktów i budowania wizerunku firmy. Jak sprawić, by opakowanie reklamowało skutecznie naszą markę? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Rola pudełka w e-commerce nieco się zmieniła

Rola pudełka w e-commerce przeszła niemałą ewolucję. Niegdyś do wysyłki towarów były stosowane szare pudełka z grubego marszczonego kartonu. Jedyne, co je wyróżniało, to etykieta nadawcy. Ich celem nie było wywołanie estetycznych doznań u klienta, miały jedynie na celu pomóc kurierowi zidentyfikować paczkę i dostarczyć ją bez uszkodzeń we właściwe miejsce.

Dziś ta sytuacja diametralnie się zmieniła. Bezimienne tektury do pakowania odeszły w niepamięć, a zastąpiły je unikalne, spersonalizowane, estetyczne i niestandardowe opakowania wysyłkowe.

Opakowanie produktowe – jaka jest jego rola?

Współczesne pudełko produktowe pełni wiele ról. Powinno ono:

  • Wywołać zainteresowania klienta,
  • Zapoznać konsumenta z marką, jeśli korzysta z produktów po raz pierwszy,
  • Wyeksponować produkt, pokazać go z najlepszej strony i podkreślić jego pozytywne cechy,
  • Podkreślić wyjątkowe cechy marki,
  • Przyczynić się do zbudowania relacji pomiędzy klientem i marką,
  • Zachęcić konsumenta do częstszego korzystania z usług lub produktów,
  • Zachęcić konsumenta, w sposób naturalny, do promowania produktów wśród znajomych lub za pośrednictwem kanałów Social Media.

Jak tego dokonać? Warto przede wszystkim spersonalizować pudełko, czyli nanieść na jego powierzchnię logotyp firmy, najlepiej w widocznym miejscu. Kolejny krok to wybór motywu, fasonu i kształtu pudełka. Tutaj mamy praktycznie nieograniczone możliwości!

Dobrym przykładem są pudełka Acne Studios, torby papierowe Jill Stuart, opakowania z uchwytem The Beach People, czy pudełka z wycięciem Yope. Opakowania wymienionych firm wywołują u klientów pozytywne uczucia i dotykają zmysłu estetyki. Nic dziwnego, że klienci kupujący te produkty, lubią się nimi chwalić w mediach społecznościowych, tym samym zapewniając markom darmową reklamę.

Jeśli interesuje Cię rola opakowań w e-commerce i marketing opakowań produktowych, warto sprawdzić wpis Jak sprzedawać więcej? Porady dla e-commerce na blogu e-Sklep.biz. Ciekawym miejsce w sieci, pełnym inspiracji dla przedsiębiorców, jest także strona internetowa producenta opakowań – https://packhelp.it. Znajdziesz tam wiele ciekawych pomysłów i rozwiązań, nie tylko dla e-commerce!

O autorze

Artykuł sponsorowany

Artykuły oznaczone jako "sponsorowane" zawierają lokowanie produktów lub usług. Materiały graficzne dostarczane są przez reklamodawców. Opublikowane utwory nie mogą być powielane na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie. Kopiowanie treści jest surowo zabronione.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *