Wybierz Strona

Zakładasz sklep internetowy? Sprawdź, o czym musisz pamiętać

Zakładasz sklep internetowy? Sprawdź, o czym musisz pamiętać

fot. pixabay.com

Sukces w biznesie zależy od wielu różnych czynników. W przypadku branży e-commerce bez wątpienia jest to bezpieczny transport i dostarczenie do klienta zakupionego przez niego towaru w stanie niepogorszonym. Bez tego trudno będzie zdobyć zaufanie kupujących, a wręcz przeciwnie – możemy ich do nas zniechęcić. Jak budować na tym polu dobre relacje z klientami? Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że za uszkodzenia w trakcie transportu w przypadku towarów zakupionych w sklepach internetowych zazwyczaj odpowiada sprzedawca. Tak stanowi prawo i nie możemy z tym polemizować. Wyjątkiem może być sytuacja, gdy konsument wybierze inny sposób dostawy od tego, który został zaproponowany przez sprzedawcę. Wtedy to ten pierwszy bierze na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo przesyłki.

Odpowiedni rodzaj opakowania to zabezpieczenie dla sprzedawcy

Opakowanie dobrane do przedmiotu w taki sposób, by możliwie najlepiej chroniło go przed ewentualnym uszkodzeniem, powinno być celem zarówno konsumenta, jak i sprzedającego. Temu pierwszemu zależy przecież, by otrzymać zakupiony towar w stanie niepogorszonym, a drugiemu, by nie ponosić kosztów związanych z uszkodzeniem. Z tego właśnie powodu sprzedawca powinien zadbać, by zakupione w jego sklepie towary były wysyłane w opakowaniach gwarantujących należytą ochronę. Należy w tym miejscu zwrócić uwagę, że właściciele sklepów internetowych, przykładający do tego należytą staranność, wygrywają podwójnie. Po pierwsze nie są zagrożeni ryzykiem ponoszenia dodatkowych kosztów, po drugie zyskują zaufanie kupujących i budują dzięki temu bazę klientów powracających.

Jakie opakowanie sprawdzi się najlepiej?

Na tak postawione pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Warto zwrócić uwagę, że opakowanie, które sprawdzi się w przypadku jednego produktu, może nie zdać egzaminu przy wysyłce innego. Dlatego, dobierając opakowanie do konkretnego przedmiotu, musimy wziąć pod uwagę jego parametry i cechy. Chodzi tu przede wszystkim o wymiary oraz gabaryty produktu, a także jego podatność na ewentualne uszkodzenia – można tu mówić między innymi o uszkodzeniach mechanicznych na skutek uderzeń, drgań oraz wstrząsów, a także uszkodzeniach wynikających z zawilgocenia lub działania zbyt wysokiej albo za niskiej temperatury.

Wybieramy opakowanie w oparciu o cechy produktu

Na szczęście rynek akcesoriów do pakowania jest tak duży, że z pewnością znajdziemy takie, które sprawdzą się idealnie w przypadku każdego oferowanego w sklepie internetowym towaru. Łatwo się o tym przekonać, odwiedzając stronę internetową E-hurtownia-opakowan.pl. Przedmioty delikatne o niewielkich gabarytach, takie jak podatna na uszkodzenia wskutek drgań i wstrząsów elektronika można pakować w koperty bąbelkowe. Dla większego bezpieczeństwa przed włożeniem do koperty można je jeszcze owinąć folią bąbelkową albo włożyć do dwóch takich kopert. Podobnie można zapakować biżuterię i inne nieduże produkty. Z kolej większe towary najczęściej pakuje się w kartony tekturowe, w których przedmiot unieruchamiany jest za pomocą folii bąbelkowej, poduszek powietrznych i innych wypełniaczy. Te mają za zadanie amortyzować ewentualne uderzenia oraz drgania, co chroni przed uszkodzeniem.

W sklepach z akcesoriami do pakowania znajdziemy również szereg innych akcesoriów, które ułatwią życie zarówno sprzedawcom, jak i konsumentom. Można tu wymienić chociażby narożniki, folię stretch i solidne taśmy do pakowania. Od tego, które z nich wybierzemy, zależy, czy towar dotrze do miejsca docelowego bez uszkodzeń.

O autorze

Artykuł sponsorowany

Artykuły oznaczone jako "sponsorowane" zawierają lokowanie produktów lub usług. Materiały graficzne dostarczane są przez reklamodawców. Opublikowane utwory nie mogą być powielane na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie. Kopiowanie treści jest surowo zabronione.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *